Contract Number: to be announced later in 2006
Type of Project: FP6-Craft
Duration: 18 months (2004-2006)

Συμμετέχοντες


1.Autoforese (Portugal), 2.Centro Sviluppo Materiali (Italy), 3.Cidaut (Spain), 4.Instituto Superior Tecnico (Portugal), 5.Lulea University of Technology (Sweden), 6.Micrometric (UK), 7.Plasticos Durex (Spain), 8.Teknia Manufacturing Group (Spain), 9.Tecnisata (Portugal), 10.Pyrogenesis (Greece)

Περίληψη


Το πρόγραμμα ISSEA στοχεύει στην απόκτηση ανεξάρτητων υποσυστημάτων ασφάλειας (στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης) στην αυτοκινητοβιομηχανία. Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να δώσει στις ΜΜ επιχειρήσεις μια πλεονεκτική προσέγγιση στα θέματα συναρμολόγησης των υποσυστημάτων που απαιτούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τα υποσυστήματα κατασκευάζονται παραδοσιακά από χάλυβα χρησιμοποιώντας λαστιχένιους ή πλαστικούς συνδέσμους οι οποίοι υπόκεινται σε ξεχωριστές επιφανειακές κατεργασίες για αντιδιαβρωτική προστασία. Τα επιμέρους στοιχεία του υποσυστήματος συνδέονται με κόλλες και ηλώσεις σε ένα χρονοβόρο στάδιο.

Το πρόγραμμα ISSEA προτείνει μια νέα μεθοδολογία κατασκευής αυτών των υποσυστημάτων. Σε πρώτο στάδιο θα χρησιμοποιηθεί ελαφρά κραματωμένος χάλυβας υψηλής αντοχής (HSLA) για την επίτευξη χαμηλού βάρους και υψηλής αντοχής του υπο-συστήματος με ανεκτό κόστος. Στο επόμενο στάδιο προτείνεται η χρήση συγκολλήσεων με laser για τον περιορισμό των απαιτούμενων συνδέσμων και την αύξηση της ακαμψίας του υποσυστήματος. Έτσι θα επιτευχθεί η παραγωγή ελαφρύτερων, πιο αξιόπιστων και πλήρως ανεξάρτητων υποσυστημάτων ασφάλειας.

Ο ρόλος της Πυρογένεσις στο πρόγραμμα αφορά στην επιφανειακή κατεργασία των υποσυστημάτων. Η αλλαγή των υλικών απαιτεί την τροποποίηση της αντιδιαβρωτικής επιφανειακής κατεργασίας του υποσυστήματος. Επιπλέον, ξεπερνώντας το στάδιο της συναρμολόγησης το οποίο επέφερε αρκετές ζημιές στην προστατευτική επικάλυψη του υποσυστήματος η αντοχή του στη διάβρωση αυξάνει.

Automotive components that will be the subject of research in ISSEA project